Koma

Jag brukar inte gilla att visa vad jag äter för mat.
Bilderna gör sällan maten rättvisa.
Men nu tänkte jag göra ett undantag.
Jag älskar verkligen mat.
Experimenterar ofta.
Kan tycka att vardagsmaten är en plåga att laga.
Även fast vi alltid är två om det.
Kräver dock inget avancerat.
Men är ganska kräsen.

Äter inte:
Kött. Kyckling. Fiskbullar. Ketchup. Svamp. Frukt i mat. Russin i bröd. Saltgurka. Saffran. Sill. Kaviar. Kummin.
Och mycket, mycket mer.
Ofta är det väldigt specifika saker som inte får vara i min mat.

Bästa maten:
Avokado, sparris, västerbottenost, smör, potatis, varmrökt lax, crème fraiche, brysselkål, färska rödbetor, vitlök, gul lök, rödlök, purjolök, salladslök, ja all form av lök!
Och mycket, mycket mer.

Jag blir ledsen av dieter.
Men försöker äta med sunt förnuft.
Lyssna på kroppen.
Den vet ofta vad den behöver.
Det är huvudet som brukar lyckas lura i en allt det där onödiga.
Men jag tycket att man ska njuta!
Av mat, av livet.

Igår gjorde vi egna vegburgare som blev sjukt goda.
Jag gjorde burgarna av quornfärs, ägg, lök, chili, fetaost, vitlök, senap och liquid smoke.
Risto gjorde coleslaw och klyftpotatis till.
På burgaren hade jag ost, sallad, rödlök, tomat och en egen dressing med mycket svartpeppar i.
Mmmm.. mat.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0