Raku

Ni får vänta lite på nästa bild.
Har ingen på den här datorn, som passar.
Tänkte bara säga att jag lever!
Det har varit fullt upp i skolan.
Tänk att jag har sån tur att få gå konstskola och ha roligt varje dag.
Nöjd tjej.
.
De två senaste veckorna har vi haft måleri.
Med en grym gästlärare -Niklas Eneblom.
Så jag har bla målat med olja för första gången.
Ska ta och visa er lite bilder på det jag gjort.
.
Den här veckan har vi börjat med keramik.
Jag är frälst!
Har till och med skippat fikarasterna för att jag blivit så inne i det.
Vi har börjat med figurer som vi ska bränna med raku-teknik om två veckor.
Jag tror det kommer bli helt fantastiskt fint.
Det är något med att bränna fram färger som jag går igång på.
När jag höll på med smycken älskade jag emaljkursen!
En del av tjusningen är att man inte riktigt vet hur det blir.
.
Nog om det.
Nu får jag order om att göra mig klar.
Bäst att lyda.
Vi ska på filmkväll på Brynäs.
Bästa höstmyset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0