Söndagen

Jag skrev nästan klart ett inlägg.
Det ni ser här under.
Sparade det.
Glömde bort det.
Nu orkar jag inte fortsätta på det.
Så ni får det i sin ohelhet.

Vi har varit och tittat på lägenheten.
Och tackat ja.
Vi är först i kö.
Så vi borde få den.
Men jag inbillar mig att något ska gå fel.
Risto försöker förklara för mig att den är våran nu.

Första juni får vi flytta in i en tvåa.
Med BADKAR!
Åh, jag ska badbomda hela vintern.
Största sorgen är att vi inte får någon balkong.
Bara en liten fransk en.
Så jag kan ju ändå hänga ut en blomlåda.
Men det blir ingen mästerplantering.

Och så tänkte jag ba säga att.
Vi har ätit så sjukt god mat i veckan.
Jag gjorde egen falafelsmet och det blev falafel i pitabröd.
Jag gjorde en mäktig potatisgratäng som vi fick vänta länge på.
Men det var det värt.
På matlistan står fortfarande.
Paj & coleslaw.
Enchiladas.
Broccoligratäng.

Men eftersom vi storstädat och tvättat hela dagen.
Blir det enkel middag.
Typ burgers och pommes.
Ja jävlar vad gott!

Och så tänkte jag ba säga att.
Solen skiner löjligt mycket nu för tiden.
Jag får fräknar och jag dricker kaffe på balkongen.
Nästan varje dag.
Lyx.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0