I väntans tider.

Här är det faktiskt vår på riktigt nu.
Vinterjackan har knappt varit på sen vi kom hem efter jul.
Nu är den tunnaste vårjackan på ganska ofta.
Plusgraderna ökar sakta men säkert.

Jag vill passa på att tacka skatteverket för att ni i år verkar gilla mig.
Det var på tiden.
Nu när det är deklarerat så är det bara en lång väntan kvar.

Sen vet jag inte om jag har sagt det.
Men jag ska söka till en skola till hösten.
Jag hade tänkt söka till två. Vi får se.
Bestämt är det i alla fall att jag ska söka till Gävle konstskola.
Det är Gävles motsvarighet till Sunderbyns konstskola.
Så jag hoppas verkligen på att komma in.
Det är ganska många arbetsprover, men jag jobbar rätt flitigt.
Har gjort upp en plan för vad jag vill skicka in.
En massa olika ansikten har jag ritat.
Jag tänkte visa några här.
Jag börjar med Fanny.



Det här var ett födelsedagskort som hon fick i år.
Men ansiktet ska bli arbetsprov. Dock lite omgjort.
Risto har visat mig ritplattan och därmed har han skapat ett monster!
Det var så sjukt kul att använda ritplattan, han kommer aldrig få igen den.
Här är resultatet av mitt första försök med Fannys fejs.
Färgglad som den Fanny jag gillar!


På onsdag ska vi skriva kontrakt på nya lägenheten!
Den blir alltså våran.
Första Juni är det dags att flytta.
I nästan samma veva ska arbetsproverna in.
Plus att konstskolan ligger riktigt nära den nya lägenheten.
Det känns som att allt faller på plats.
Göttans!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0