Gefle

Det är så härligt att våren är på väg.
Jag börjar blomma.
Äntligen gör jag planer.
Har jag planer.
Under så lång tid har människor runt mig varit på väg.
Men jag har bara stått still.
Nu är jag i startgroparna.
Börjar förbereda mig.
För tro mig.
Det behövs mycket förberedning för att den här fågeln ska våga flyga.

Idag har jag ringt samtal, mailat och fixat.
Känt mig lite levande. Delaktig.

Jag har eventuellt ett sommarjobb i Luleå på gång.
Jag har eventuellt ett sommarjobb i Gävle på gång.

Jag trodde länge att jag ville åka till Luleå över sommaren.
Men nu vet jag inte längre.
Med nya lägenheten kommer ny energi.
Jag vill pyssla i lägenheten i sommar.
Ta hand om mina blommor.
Promenera i Bolougnerskogen.
Ta en öl på Brända bockens uteservering.
Cykla Gävle runt.
Och jobba.
Det vill jag.

Jag tror att jag romantiserar sommarensamheten.
Men det tror jag att jag gör rätt i.
För jag gillar Gävle.
Vi behöver en sommarromans.
Jag och Gävle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0