Anticimex

Igår, precis när jag skulle gå och lägga mig, hittade jag ett odjur!
En vidrig pälsängerlarv!
Iofs var det bara en enda.
Som låg på listen och såg död ut.
Men ändå!
Jag fick total panik.
Ohyra är min värsta mardröm.
Just därför har jag blivit sjukt noga när jag städar.
Men det hjälper tydligen inte.

Nåja, vi googlade direkt.
Upptäckte att det ibland inte spelar någon roll om man har det vansinnigt städat.
De kan finnas ändå.
Tex i andra delar av huset.
I förra veckan stod det en Anticimex bil utanför vårat hus.
Kanske någon annan lägenhet har massor av ohyra.
Och så har de hittat hit.
Fi fan!

Röd cederträolja ska hjälpa.
Risto fick åka och köpa det idag.
Så nu har vi dammsugit och skurat ur varenda liten vrå.
För att sedan smörja in alla lister och känsliga ställen med oljan.
Nu jävlar är det krig.

Under våran storstädning så hittade vi ingen mer.
Trots att vi bla gick igenom hela garderoben, städade bakom spisen och under kylen.
Så jag tror det kan ha varit bara ett enda äckel.
Jag dammsuger nästan alltid igenom soffan och sängen när vi städar.
Jag vägrar lämna något åt slumpen.
Jag är mitt egna Anticimex.


Nu blev det sjukt mycket om den där lilla pälsängern.
Tänkte ju även berätta att det varit vårväder här idag.
Jag har druckit kaffe på balkongen i strååålande sol!

Kommentarer
Postat av: marie

jag brukar ha mer än en, bläää

2011-03-04 @ 07:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0