Gräsänka.

Jag sammanfattar helt enkelt allt så här enkelt:

-Lägenheten är bäst. Jag vill aldrig flytta.

-Jobbet går bra. Börjar få koll. Roligast är att bryta färg. Lätt.

-Min gubbe har åkt till Luleå för att jobba hela sommaren. Saknaden är obeskrivlig.

-Därför åker jag till Luleå imorgon! Upptäckte att jag hade min enda lucka nu. Passa på. Pussa sönder.

-Jag har fyllt 25. Fick finfina presenter. Hade kalas med finfint folk.

-En första personalfest har avverkats. Jag vann bowlingen och drack för många drinkar.

-Jag har tagit mitt första dopp. För i år. Någonsin i Gävle.

-Alltså. Jag är i mitt livs värsta form. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Försöker att inte ta så allvarligt på det. Njuter av livet.

-Jag kom in på konstskolan!! Helt sjukt fantastiskt kul. Jag längtar brallorna av mig. Hösten får komma med stormsteg. Jag är redo.

-Försökte färga mitt hår ikväll. Vet inte vad som hände. Får nog prioritera bort tvättstugan imorgon och istället leta upp någon snäll frisör som vill rädda mig.

-Jag älskar min man. Är inte hel utan honom. Men klarar mig ändå. Själv. Lite vinglig och klumpig. Men jag kan.

-Läser en massa bra böcker. Kan tipsa om två. Som måste läsas. 'Dyngkåt och hur helig som helst'. Uttjatat säger ni? Mia Skäringer är världens bästa kvinna säger jag. Läs den för fan. 'Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann'. Allan är inte riktigt klok. Inte jag heller. Man fnissar lite och skrattar högt ibland. Läs den!

-Är precis där jag vill vara i livet. Just nu. På väg precis dit jag vill. Halvvägs till femtio? Bring it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0