Vaska

När vi har storstädning brukar vi dela upp sysslorna lite.
Risto föredrar att städa köket.
Jag föredrar toaletten (jag vet, jättekonstigt).
Risto brukar dammsuga.
Jag brukar moppa golven.
Eller det var väl inte helt sant.
Jag brukar "vaska" golven.
Men jag får höra att man inte säger så.
Det måste vara från norskan.
Jag har vissa ord som helt enkelt fungerar bättre på norska.
Som att VASKA golven.

Efter lite städning.
Blev det kafferep.
Snart ska vi ta oss en långpromenad till Sussie och Perre.
Och alla hundarna.

Men jag bjuder på ännu ett ansikte.
Och det är samma sak den här gången.
Med färgerna alltså.
Det här är Elin.
Hon är gul i ansiktet, med ränder i håret och ögonen.





Kommentarer
Postat av: P

Det heter VASKA! Därmed BASTA! definitivt inte moppa, kanske skura, men det blir renast då man vaskar! Då kan man hitta guld också...

2011-04-03 @ 00:04:26
URL: http://dollyjane.blogg.se/
Postat av: L8

Ja det säger jag och jag får också höra att det inte heter det av min man. Jag blir galen. Jag har alltid fått höra "dammsuga & vaska" och det ska jag förvidare till nästa generation!

2011-04-03 @ 23:16:34
URL: http://dollyjane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0