kirbuR

Jag har blivit dålig på det här.
Men 8-16.30 mån-fre på förskolan lämnar inte mycket tid över.
Jag är helt slut när jag kommer hem.
Och vad har jag att skriva om?
Snoriga näsor, skrikiga barn och bajsblöjor?
Varje dag.

Men det finns många fina stunder också.
När det bråkiga barnet tar ens hand.
När det tysta barnet skrattar, leker och vill att man ska läsa en bok.
När det trötta barnet kryper upp i ens knä och myser.
Jag trivs faktiskt.
Även om det inte är något jag skulle kunna jobba med i resten av mitt liv.
Jag skulle gå in i väggen efter ett halvår.

På lördag är det Halloweenfest på PubenPuben.
Är man inte utklädd så blir man.
Jag vägrar vara en av de tråkiga som inte klär ut sig.
Men hela veckan har jag våndats över vad jag ska vara!
Det här med att tjejer inte kan klä ut sig utan att vara sexiga.. det är skit.
Jag avskyr verkligen bekräftelsekåta tjejer.
Som inte kan vara snygga utan urringning eller horklackar.
Och på Halloween kryllar det av just sådana.
Oj, det här var visst ett känsligt ämne.
Vet inte riktigt hur jag ska förklara vad jag menar.
Jag älskar att känna mig sexig, men jag behöver bara bekräftelse från en person.
Vilket jag får så det räcker till och blir över.
Jag tycker bara tjejer är så mycket sexigare när det inte är uppenbart att de försöker.

Robyn säger det bäst med Who's that girl.
"I'm only sexy when I say it's ok"

Åh, nu blev det så mycket skitsnack.
Jag skulle ju bara säga att det ska bli grymt roligt med Halloweenfest.
Elina kommer (jag längtar brallorna av mig!!).
Mija kommer också.
Jag kommer mest troligen vara utklädd till något som ett barn hade klätt ut sig till.
Något larvigt.

Nu lämnar jag det här och bjuder på några bilder istället.
Från lägenheten.
Från Stockholm (har fler bilder på mannen, men måste kolla först om han vill synas).


Fyllde en vägg med kokböcker, tavlor, ljus, fåglar och en klocka.


Vårat miniatyrkök. Ugnen är så j-vla söt!


Rajjig mobilbild på prylar som jag hunnit möblera om.


Älskade lampan som jag tackar mitt sommarjobb för.




Försökte föreviga hotellrummet med några bilder.


Det var inte så lätt. Men fint var det!


Egokavalkad. Har ölen i ett fast grepp.


Försöker hitta hem i Stockholmsnatten, med röd näsa.


Vet inte om vi är på rätt väg, men är ganska nöjd ändå.


Mannen försöker hitta rätt med sin röntgenblick.


Dagen efter blev det lunch för mannen och bullfika för mig!


Löjligt nöjd med munnen full av bulle!


Kommentarer
Postat av: marie

jag älskar ju er, kom heeeem!!



Joakim frågade för någon dag sen när vi skulle kunna åka ner och hälsa på er.

2010-11-01 @ 19:27:57
URL: http://twoheartsofstone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0