Kattnatt

Det blev en liten paus.
Nu har praktiken börjat.
Förra veckan var den första och jag trivs mycket bra!
Men redan efter första dagen kände jag vad som komma skulle.
En monsterförkylning.
Alla snoriga näsor att torka, barn som slickar på allt, nysningar över matbordet och hostningar i ansiktet.
Jag härdade ut hela första veckan, även fast jag sakta men säkert bröts ner.
Största missen var att jag på fredagkväll åkte till Elin för fest.
Tog det lugnt, men ändå försvann rösten.
Den lyste med sin frånvaro hela lördagen.
Och fortfarande sviker den mig ibland.
Jag hostar och snorar och har fått stanna hemma två dagar.
Jag hoppades på att orka imorgon, men nu funderar jag på om inte vårdcentralen ska få sig ett besök istället.
För det här går ju inte.

Våran mini-weekend i sthlm var hur bra som helst.
Vi träffade Edski, shoppade, strosade, fikade och hade en riktig Luleå-träff på kvällen.
Irrade hem i Stockholmsnatten, åt god hotellfrukost och var väldigt glada över att komma hem till Gävle.
Stockholm är inte min stad.
Men jag besöker den gärna.
Det var skönt att känna att Gävle är hemma.

Tänkte även slänga upp några bilder.
Nu blir det en Kattorgie.
Jag och Sussie hälsade på katthemmet här i Gävle.
Där satt en katt och fiskade:




En annan hade extra-tummar. Skeppskatt som det kallas.
Det såg ut som att han hade tumvantar. Fint.
Inte lika fint att det beror på inavel för att han bott i en etta med över 40 andra katter.




Det fanns även en fin madame, som surade lite när jag skulle fota henne.




Förra helgen fick jag träffa Johannas fina katter.
Uje och Uma.
Sjukt fina och sjukt fin ras och sjukt fin päls, den var vågig och vansinnigt mjuk.
Jag vill ha!
Extra lyxigt att de knappt fäller någon päls alls.
Sa jag att jag vill ha? Vill ha!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0