MÅNDAG

Följande lilla klotter blev till idag.
Under två timmars konsthistoria och två timmars kvällskroki-arbete.
Anteckningarna man skymtar på sidan bredvid klottret visar att jag faktiskt lyssnade.
Sjukt intressant föreläsning om modernism, minimalism och konceptkonst.

Vad gäller kvällskrokin så är mitt jobb att tala om hur långa ställningarna blir och hålla koll på tiden, vilken går betydligt snabbare om man får rita lite samtidigt.
Kvällskrokin är bra för min rädsla att tala inför folk, där är det jag som bestämmer över surgubbarna.

Sedan vill jag visa er min nya, fantastiska, sorbetfärgade Begonia!
Den skriker vår, vår, vår!
Idag gömde sig dock våren igen.
Plötsligt fick vi snö istället för den strålande sol och plusgrader som vi vant oss vid.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0