En endaste liten vecka.

Efter århundraden av slit och svett.
Kom äntligen lite sommaräventyr.
Efterfest på ett tak.
Se solen gå upp över hela Gävle.
Fick en ny vän.
Som om vi känt varandra alltid.
Mary var här och förgyllde min värld.
Vi åkte djungelbuss och gick på maskerad i sjömanskyrkan.
(Finaste byggnaden i hela stan).
Dansade så fötterna brann.
Mami och paps är här.
Vi har ätit ute. Ätit gott.
Spenderat kvällarna på uteserveringar.
Sett Lasse Berghagen.
Och skrattat åt folk som skrattat åt oss.

Nu är det bara en vecka kvar.
Till jag får hålla hand med min man.
Och känna att hela världen är vår.
Men det har gått bra.
Jag har känt mig ensam och stark.
Har gått på gator jag inte visste fanns.
Lärt känna mig som ingen annan gör.

Peppen inför hösten är så stor.
Äventyret har bara börjat.
Nya världar att upptäcka hela tiden.
Tänk om jag stannat kvar i lilla Luleå.
Tänk om jag stannat kvar i lilla Lannavaara.
Tänk att jag är precis där jag vill vara.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja de är ju helt fantastiska! Jo jag har ju haft megabloggtorka och nu har jag äntligen fått lite inspiration. Det håller så länge det håller:) Bildlistan bidrog en hel del! Sno den! :D

2011-08-27 @ 01:05:20
URL: http://dollyjane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0