Working nine to five..

..eller inte riktigt.
12-16 idag
10-19 imorgon
09-16 lördag
12-16 söndag

Sköna arbetstider och välbehövda pengar!
Lite surt att vara inne dock, nu när sommaren besöker Luleå.
Idag passade jag därför på att göra en del som behövde göras ute.
Sjukt vad mycket folk det var idag.
Vi hade knappt haft öppet en halvtimme så lyckades jag sälja en murgrill och en möbelgrupp.
Nu när jag också blivit jobbare, så förstår jag varför alla jämt pratar om sitt jobb.
Det känns knappt som att man har ett liv utanför jobbet.

Men idag var jag på födelsedagsfika hos världens bästa Lotta.
Hon bjöd på en massa godsaker!
Som jag tyvärr inte kunde smaka på.
Men det blev två koppar utsökt kaffe istället.
Och jag skrattade så tårarna rann när Carina berättade om systrarna B.W:s upptåg som små!

Jag blir alltid så inspirerad när jag är hos Lotta.
Sugen på att ha en egen lägenhet som man kan fylla med vackra saker.
Och ett stort ritbord såklart!
Ideerna har flödat ikväll, men man orkar som inte dra fram en massa saker.
Det hade varit lättare om man hade en färdig plats för skapande.
Här hos gubbe har jag iaf balkongen som jag kan pyssla loss på.
För tillfället vårdar jag smultron och ärtskidor, försöker få dem att gro.

Nu ska jag nog dra fram lite lim, en hårklämma och mina "loppis-blommor".
Så ska jag göra ett riktigt sommar-hårspänne att inviga i Grekland!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Åh gör ett åt mej oxå!!!

2010-05-14 @ 08:37:20
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: marie

Toppen att göra hårspänne att inviga i Grekland, jag vill också göra något kreativt, men jag är fan inte kreativ eller har bra ideér.



puss

2010-05-14 @ 11:50:38
URL: http://twoheartsofstone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0