Snö ute, vår inne, sol i sinnet!

Efterlängtade helg, äntligen är du här.
Gårdagen blev inte alls som planerat.

Hade ett väldigt bra handledarsamtal på morgonen med bästa Katarina, som dessutom gav mig en påse med sina nyskördade jordärtskockor!
(behöver jag säga att det blir finmiddag ikväll?)

Sedan blev jag inringd till jobbet.
Har inte jobbat sedan Oktober, så det var väldigt ringrostigt.
Är nöjd över att min vän brytmaskinen fortfarande är med mig.
Lyckades manövrera den och kunden fick nio liter av rätt kulör med sig hem.

Missade alla mina eftermiddagsplaner.
Men hann precis till videovisning på Spegeln.
Det var mina kära skolkamrater sim varit med på den valfria videokursen, som äntligen visade sina verk.
Så fint!
Så bra!
Jag blev lite rörd när jag kom till insikt om hur duktiga vänner jag har.
Vilken tur att jag får ha dessa fantastiska människor i mitt liv.
Detta i sin tur gjorde mig svårt medveten om att vi bara har några få veckor kvar tillsammans.
De flesta jag umgås med går i tvåan och de kommer inte tillbaka till hösten.

Men jag behöver inte tänka på det nu.
Ska inte ta ut sorger i förskott.

Idag är det lördag.
Jag ska få med mig Risto till Erikshjälpen och fynda vårkänslor.
Imorgon åker vi till Uppsala med Elin, Johanna och Adam.
Jag ska med nördarna på seriemässa.
Och på kvällen kommer bästa David hit!

När katten är borta, dansar råttorna på bordet.
Och på tal om katter.
Jag hade inte klagat om jag fått lite Sallymys även denna morgon.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0