En sån där dag..

När allt går åt skogen.
Målandet var en enda lång kamp.
Vilket gjorde att jag var sur och nere hela dagen.
Försökte peppa.
Men ni vet, ibland går det verkligen inte.

Så jag lyssnade på min sura kropp som bara ville gräva ner sig.
Jag avbokade träningen.
Köpte godis.
Bäddade ner mig i soffan.
Och där har jag legat och tyckt synd om mig själv hela kvällen.

Men det funkade.
Efter en riktig feelgood-film, ett ton med socker och kärlek från mitt skägg.
Mår jag mycket bättre!

Så pass bra att jag bjuder på lite Cy Twombly bilder från Hamburger Banhof.
Vi såg honom på moderna förra året och då blev jag förälskad.
Tyvärr var inte målningarna i Berlin lika bra.
Teckningen gillar jag dock skarpt!






Kommentarer
Postat av: Lotta

Men åååh vad du har tokbloggat sedan jag var in. Har inte blivit mycket datanötande nu. Ligger mest i soffan eller i sängen:(



Jättefin kruka du gjort!



Jo jag hoppas på att bli frisk snart. Men det verkar vara en bit bort ännu:(:(:(

2012-03-29 @ 21:20:01
URL: http://dollyjane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0