Velande

Alltså.
Varje gång jag går in här för att skriva ett inlägg tänker jag 'äh, varför?'.
Jag har inget svar på varför jag bloggar.
Det började för många år sedan.
Då skrev jag för att uppdatera vännerna hemma om vad jag hade för mig i Lappland.
Nu vet jag inte längre.
Det har blivit mer en vana nästan.

Jag tänker ibland att det skulle vara roligare om jag orkade lägga ner tid på designen.
Och kanske rikta in mig lite mer, som tex på konst.
Men sen kan jag få för mig att det skulle vara trevligt med en lite personligare blogg, utan att bli privat.
Eller så får jag för mig att jag måste ha mycket mer bilder.
För att nästa stund vilja skriva mycket mer, mer och bättre.
Orka lägga ner lite mer tid.
Men äh, varför?

Vad ger det mig egentligen?
Vad ger det er?
Och på tal om er.
Ofta vill jag inte att någon ska läsa min blogg.
Ibland tycker jag att det är spännande att så många okända smyger omkring här.
Jag vet väl egentligen inte vem jag skriver för.
Vem jag riktar mig till.
Vad hela det här fenomenet ska vara bra för.

Så där håller jag på och velar hela tiden.
Känner jag mig själv rätt så kommer jag fortsätta precis som förut och vela precis lika mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0