Sovmorgon

Jag har lov.
Ska sova länge och vila upp mig.
Men jag vaknar av mig själv långt innan klockan ringer.
Imorse slog jag upp ögonen före åtta.
Det lyckas jag knappt med när jag ska till skolan.
Börjar nio och brukar kämpa mig upp kring 08.20.

Vilar upp mig gör jag ändå.
Igår hade jag en mysig lunchdejt på stan med en som är två.
Om tre veckor ska det lilla pyret ploppa ut (jag vet att det inte kommer att ploppa ut, men det känns trevligt att ha den bilden istället för att tänka på vilket krig min bästa Elina måste utkämpa snart).
Sen på kvällen fick jag besök ute i byn av Fanny och Elina.
Vi spenderade flera timmar med att bara prata.
Om bäbisar, magar, vänner, förhållanden, jobb, livet!
Som jag saknat mina fina tjejer.
Ska försöka få med båda två på motionssimning 06.45 imorgon.
Ha!
Jag tror nog att jag kommer plaska runt själv i nattmössan.

Idag ska jag försöka få till en grabbdag.
Har ju en massa fina pojkar som jag vill hinna träffa också.

Synd bara att det är riktigt skitväder idag, kanske kan lura ut någon hit till byn istället.
På fina dagar brukar det sällan vara ett problem, vem vill inte sitta ute på gården och dricka kaffe i solen med världens häftigaste finska?


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0