Livet

Det blev en tjej!
Imorse föddes hon äntligen.
Det lilla livet som varit så efterlängtat.
Jag blir helt tårig bara jag tänker på det.
Vilken kämpe Elina är.
Hon kommer bli världens bästa mamma.

Igår insåg jag hur viktig naturen är för mig.
Jag måste ha nära till lugnet.
Det kommer nog bli många nätter spenderade på sovloftet i Alhamn.
Så fint.
Jag längtar till våran stuga.
Mitt ute i ingenstans.
Ingen el, inget rinnande vatten, mat tillagad utomhus på vedspisen.
Som det ska vara.
Både kropp och själ får ro där.

Här kommer lite bilder på svärisarnas stuga, som snart är helt färdig.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Åh vad roligt!! Äntligen har den kommit.



Guu vad fint det verkar vara där. Vill också ha en stuga:)



Hörru, vi kanske kan dejta en annan dag i veckan, kanske. Har fortfarande en mördande mensvärk som gnager och håller på, men den kanske går över snart!

2012-04-09 @ 16:27:58
URL: http://dollyjane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0