Rakufeber

Igår brände vi äntligen Raku.
Det är typ det roligaste jag någonsin gjort!
Och det blir så himla fint.
Jag ska fota mina grejer så ni får se.

Nu tänkte jag faktiskt visa vad jag gjorde när vi hade måleri.
Eller två av mina tavlor jag gjorde då.
Som inte är färdiga än.
En är jag nöjd med, det känns som att det kan bli nåt.
Den andra är bara kaos, men skam den som ger sig!




Här är kaoset. I akryl.
Vi fick ett ord som vi skulle måla en bild till.
Jag fick "galen".
Hudfärg är ju det jävligaste som finns.
Den här ser ut som skit.
Men jag ska banne mig lyckas få till det!






Min lilla pippi.
Första gången jag målat med olja.
Jag tror den kommer bli bra.
Bara jag ser till att måla klart den nån gång.
Det är lite svårt att komma igång med måleriet igen, när jag har så roligt i keramiken!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Åh det låter ju riktigt lajbans! :D



Alltså vilka skills du har gumman! Var har du gömt dom tidigare? Inte för att det jag har sett tidigare har varit dåligt, men du har inte visat så mycket. Helt fantastiskt!

2011-10-21 @ 15:01:47
URL: http://dollyjane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0