SkulpturKOMA

Grädda pannkakor halv tio på kvällen.
Varför inte?
Skulptera nakenmodell från 9-16 två dagar i rad.
Varför inte?
Ha lilla julafton innan första advent.
Varför inte?
Gå på afterwork varje fredag fast man knappt har pengar.
Varför inte?
Bli bjuden på finmiddag och bio av sin man.
Varför inte?
Spela kort med sina vänner till 02.30 när man ska till skolan 9.00.
Varför inte?
.
Full rulle och koma samtidigt.
Det händer mycket.
Men också ingenting.
Skulpturkursen har dragit igång och jag är helt färdig!
Det är sjukt kul och vi har bästa Lars-Rune.
Men att stå och stirra på samma kropp som ligger i samma ställning.
Dutta på små lerklumpar och skära bort de igen.
Se något nytt och sen inte se något alls.
Min hjärna kortsluter.
Igår höll jag på att börja grina för att jag inte orkade laga mat.
Men så masserade Risto min trötta lilla kropp.
Idag släpade jag mig hemåt från länsmuseét på trötta fötter.
Då plockade Risto upp mig halvvägs och väl hemma fick jag sova middag i hans famn.
Att han tar hand om mig.
När jag är en gammal tant.
Min finaste.
.
På lördag ska vi samla ihop oss, lilla gänget.
Det blir julbordsknytis, glögg, julpyssel och mys.
Peppen!
.
När jag tänker efter så har jag himla mycket att vara peppad på.
Dags att sluta vara tant och få fart på benen.
Om det bara kunde komma lite snö så det inte är så mörkt hela tiden.
Känns inte så troligt med tanke på de tio plusgrader vi ska få nästa vecka.
Inte bara jag som är i koma.
Vädergudarna verkar också ha lite svårt att hänga med.
.
.
Så här såg det ut 4:e December förra året.
Idag var bocken på plats igen.
Nu med grön mark under sina fötter.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hahaha jag veeeet. Jag har själv inte släppt det. Men jag kan ju inte ha gummistövlar på vintern ;P Moon boots är det nästbästa ;)

2011-12-01 @ 22:05:37
URL: http://dollyjane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0