Kattefnatt.

Idag har jag varit på kattutställning!
Fick lite ont i hjärtat och ville ta med mig nästan alla katter hem.
Tyvärr gick det inte så bra för Johannas katt Uje.
Det brukar gå bättre, men inte när vi är med!
På alla burar hängde det skyltar där det stod:
"Rör inte katten."
eller:
"Fråga innan du klappar katten."
Jag har aldrig reflekterat över att man inte ska klappa katter på utställning.
Nu gick det plötsligt upp för mig vilken smittorisk det är.
Om man går och kladdar på alla katter så sprids det ju en massa bakterier.
Så jag klappade bara Uje.
Visst är han fiiin?



Det fanns många intressanta människor, katter och skyltar.
En tant låg och sov i en campingstol.
En annan hade bara två tänder, som hon slickade på.
Någon hade en skylt på buren där det stod:
"Rör inte min katt -skaffa en egen!"
haha, snålt.

Jag är så glad för att Risto följde med mig.
Men jag tror han var lite pepp han också, Adam med.
Jag har verkligen världens bästa man.
Nyss upptäckte jag att jag var sjukt kaffesugen och när jag vänder mig om ser jag att han står och gör iordning kaffe!
Telepati.
Så nu tänkte jag gå och dricka kaffe med den bästa.

Förresten kan jag uppdatera er om pälsänger-läget.
Det har inte dykt upp någon ny efter våran sanering!

Kommentarer
Postat av: marie

Vars köpte ni den där röd cederoljan?

Ja jag försöker lära jocke att inte kasta kläder på golvet för att jag vet att de kommer då, men han sluutar inte, och garderoben, neeej usch och fy.



puss

2011-03-07 @ 11:48:19
URL: http://twoheartsofstone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0