Hjärtasmärta

Det blir inga bilder.
För jag orkar aldrig hämta sladden och föra över dom.
Så är det bara.

Vi har bokat vandrarhem i Barcelona nu. Peppen!
I lördags hade vi myskväll.
Utan TV, dator och folk.
Bara vi.
Med starkvin, choklad och sötmandel.
Med tända ljus.
Och prat, prat, prat.

Idag hittade jag en tjejs blogg.
En som jag inte känner men vet vem det är.
Hon skriver om sin hjärtesorg.
Hela tiden.
Hon skriver jättefint.
Men jag blir arg och ledsen och känner igen mig.
Det känns som att läsa min tankar för år sedan.
Varför är man så där.
Krånglig och tänkande och längtande?
Sen när jag hittade till den andras blogg, hjärtesorgens.
Då visste jag att här går hon in och tittar.
På alla bilder och det han skriver.
Får ont i hjärtat och undrar och tror och önskar.
Så jävla onödigt.
Varför pratar inte folk med varandra längre?
Säg det rakt ut.
Fråga.

Igår var det strålande sol.
Då drack vi kaffe på balkongen.
Gick på promenad och satte oss på en bänk.

Jag älskar dig.


Kommentarer
Postat av: marie

Ja jag tror jag ska testa det istället för att ringa anticimex, känns ändå billigare än att ringa dem.

2011-03-07 @ 13:03:01
URL: http://twoheartsofstone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0