Little lördag.

Jag tänkte att en blogg med lite öl i kunde vara bra.
Friserandet blev en fest. På rikt.
Efter en massa klippande och surr med Elin.
Hoppade vi på cyklarna.
Och mötte Sabina, Sara och en till (ny tjej som jag inte minns vad hon heter, men hon var söt och fin i håret).
Vi gav oss ut på pubjakt.
För att se på fotboll.
Tillslut hittade vi en pub med lagom mycket folk och tillräckligt mycket VM-pepp.
Dit kom även en andra Sara.
Hon som ska bli min klasskompis till hösten.
Det blev några öl och lite dans.
Jag invigde min nya klänning.
Som jag köpt dagen till ära.
Jag tiodubblade min instats i balck jacken.
Där Sussie jobbade.
Jag lovade att bjuda på en cigg nästa gång jag snyltgästar.
Träffade två killar.
Efter att alla tjejerna dragit.
Den ena var lite rädd för mig.
Imponerad av mina black jack-skills.
Lovade att handla spik av mig någon dag.
Den andra tyckte att Luleå, Sundsvall och Haparanda var samma sak.
Han kom från Stockholm.
Och tyckte att han var på äventyr.
Tagit en roadtrip till Gävle.
Men så träffade han fel finska.
Jag skällde ut honom.
Efter noter.
Han tyckte att han var stockholmare.
Pratade lite extra fint.
Så visade det sig att han mor var från Haparanda.
Därav dissen och skammen.
Tji fick han.
Drygfan.
Nu ska jag sluta yra i ölmössan.
Tvättid klockan sju imorgon.
Det fixar finska superhjältinnor som jag.

Justja.
Har "kändis"spottat.
Mötte Basshunter i nian idag.
Solbränd som få.
Ohet som få.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0