Tålamod är ett fint namn.

Idag vaknade jag till doften av nykokt kaffe.
I love you!
Det är strålande sol och plusgrader.
Fåglarna kvittrar och man måste vara på bra humör.
Nåt annat går inte.

Det ska tydligen bli sämre under dagen.
Så jag tänkte ge mig ut på en promenad.
Kanske fota lite solskenssätra.
Handla lite till den makalösa tomatsoppan som ska tillagas senare.
Igår var vi på City Gross och storhandlade.
Men den gula löken där var helt vidrig.
Några lökar låg och droppade löksaft.
När jag böjde mig fram för att leta fin lök.
Slog jag ansiktet rätt in i en surströmmingsliknande stank.
Det blev ingen lök.
Det blev nästan en pizza.

Men vi fyndade bakpotatis.
Hur ofta gör man bakpotatis?
Aldrig.
Men nu ska det bli av.

Jag har även shoppat loss, lite blygsamt.
På lilla konstnärsbutiken på söder.
Målarduk, akrylfärg och en ny akvarellpensel.
Här ska det målas!

Hela dagarna går jag och längtar till nya lägenheten.
Imorgon blir det äntligen kontraktskrivning.
Sen blir det två månader av lägenhetsmöblerande i mitt huvud.

Nu ska jag sluta svamla.
Göra något vettigt istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0