LULE.

Nu lär det bli tyst här ett tag.
För att jag fått jobb (hurra!).
De hörde av sig redan i måndags så nu har jag jobbat tre intropass.
Ikväll blir det ett kvällspass.
Sen rullar bilen upp mot Luleå.
Vi ska stanna ungefär en vecka.
Då blir det nog inte mycket bloggande.

Jag gillar att jag använde "lär".
Som jag nämnt tidigare är "lär" ett ord som används hela tiden här.
"Du lär öppna burken först"
Mycket konstigt.
Nu har jag stött på ett ännu märkligare uttryck.
Under mina introdagar har jag hört det heeela tiden.
"Hitta på".
Jag sprang runt och letade gipspluggar i butiken.
Min arbetskamrat frågade sedan:
"Hittade du på na?"
VA?!
Hitta = Hitta på.
Det är ju helt fel.
Men jag får spela med och låtsas som att de vet hur man pratar.
De tycker att det är hysteriskt roligt när jag säger "Vars?" istället för "Var?".
Bara det visar ju hur fel de har.

Tills vi hörs igen får ni titta på mitt fina rådjur (blyerts) som jag kämpar med.
Det ser i alla fall bra ut på långt håll.
Men det är mycket gnuggande kvar.





Jag kan även passa på att bju på en påbörjad abborre.
(tusch och färgpennor)



So long!

Kommentarer
Postat av: L8

nicebajs med lite pix:) Rådjuret var sött och aborren såg ut som domm gör i vanliga fall.... uuuuää:P



Ja dom är ju lite saftiga i priset, men jag beställer från nätet. Man får ändå ett bra gäng för en 500-lapp :)

2011-04-15 @ 14:54:21
URL: http://dollyjane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0