Fri själ.

Har varit på intervju idag.
Håll alla tummar och tår.
Jag får besked om ca två veckor.
Det kändes så bra!
Plus att det blir cykelavstånd från nya lägenheten.
Med möjlighet till extrajobb under tiden jag pluggar.
(om jag kommer in dvs. och om jag får jobbet så klart).
Jag sa ju att det kändes som att allt föll på plats.
Som att det är meningen.
Jag måste bara gå genom eld först.
Det måste jag alltid.

Kontraktet är skrivet.
Vi får nytt golv i hall och sovrum!
Och vi får sätta upp nya tapeter i köket.
(i alla rum om vi vill. men det vill vi inte).
Jag har redan spanat in en björkig och en blommig.

Jag gillar att svamla.
Och att matuppdatera.
Så ni vet vad vi får i oss.
Igår blev det en grym currygryta med ris.
Idag blir det bakad potatis med skagenröra.

För att spinna vidare på svamlet:
Igår hade jag mitt första genombrott i min korta målarkarriär.
Akrylmålningen har framkallat blod, svett och tårar.
Men igår var det som att något släppte.
Jag kom förbi den där spärren som alltid stoppat mig.
För första gången någonsin känns det som att jag är inne i en riktig målar-process.
Helt amazing.
Jag är pånyttfödd.
Jag är frälst.
En fri själ.

Kommentarer
Postat av: Lotta

hoppas på bilder på mästerverken! Behöver inspiration:)

2011-04-10 @ 16:35:44
URL: http://dollyjane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0