Whitetrash

Idag har jag känt mig liite trygg.
Jag hittade till arbetsförmedlingen.
Sedan till försäkringskassan och till sist ungdomsförmedlingen.
Duktig tjej!

Hade fått kallelse till informationsmöte på arbets.
Där gick det undan.
Man fick inte lämna rummet utan att kryssat för vad man tänkt göra.
En liten ynklig lista på tråkiga alternativ.
Så jag kryssade för Lyft.
Vilket betyder tre månaders praktik hos kommunen.
Tydligen brukar man inte kunna praktisera hos kommunen.
Men nu har de startat upp nån specialgrej och det här var sista chansen.
Så varför inte?
Bra erfarenhet om inte annat.
Bra att ha på CV:t.
Bra att ha något att göra.
Hoppas bara jag får något roligt.. inte äldreboende, det pallar jag inte.

Idag fick jag också veta att Gävle har högst arbetslöshet bland ungdommar i landet.
Fail.
Jag flyttade från en öken till en annan.
Men jag är säker på att jag ska hitta nåt.

Blåbär däremot hittar jag inte!
Jag och Sussie gav oss ut i skogen på jakt i måndags.
Någon hade gått med en bärplockare och rensat allt.
Det kan nog hända att vi var lite väl sent ute också.
Vi gick hem och drack te istället.
Då kände jag hur det kliade på magen.
När jag lyfter på tröjan så kryper en liten fästing runt på min hud!
Jag hatar fästingar, varför existerar dom?
Kan man inte få gå runt i skogen utan att bli attackerad av monster?
Nåja, den bet sig ju inte fast iaf.
Då hade jag säkerligen dött av chock.

Igår var jag en så jävla bra hemmafru.
Lagade broccolisoppa med rostade solrosfrön och vitlöksbröd till mannen.
Sen slängde jag ihop en sockerkaka på kvällen.
Med gemensam kraft städade vi hela lägenheten och bäddade rent.
Så jag kanske lyckas få några anständiga bilder på vårat lilla krypin.


Kommentarer
Postat av: Sara

I know you have! Suttit och läst via mobilen men inte kunnat kommentera där, vad bra att du påminde mig! IKEA lät farligt att ha runt hörnet, doftljus är bra att ha (kanske införskaffa här bredvid bajspåsen?), redan vänner på nya orten - det verkar ju som att ni har en helt klart bra grund att stå på! Fy fan för fästingar bara. Då föredrar jag myggor! Fast finns visst en del sådana också i trakterna om jag förstått det rätt ;-)

2010-09-16 @ 09:31:24
URL: http://krutgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0