Sätra

Nu är jag på plats.
Har hunnit landa. lite.
Vilken ren och skär lycka att få träffa Honom igen!
Han har varit en grym inredningsarkitekt i våran lilla lägenhet.
Jag behövde bara finputsa lite.
Så nu har vi den mysigaste studentlägenheten i hela Sätra. Det vet jag.

Första dagen höll vi oss mest inne.
En liten biltur till kvantum. japp. kvantum.
Vi kockade tacos, hängde upp hyllor, duschade och log lite för mycket.
Kröp ner i nya soffan, under samma filt och såg vampyrfilm.
Jag älskar dig.

Andra dagen (igår) cyklade vi in till stan.
Det hördes musik och det visade sig att stortorget skulle invigas.
Därför var Salem al fakir på scen med sitt stora hår och sin ännu större charm.
Vi lyssnade en stund, tog av oss jackorna för att solen stekte.
Promenerade runt på smågator och storgator.
Hittade en jobbannons på ett skyltfönster.
Besökte Gallerian Nian.
Träffade Elin och Johanna.
Köpte tre glasskulor och en kaffe för 15 kr.

Allt känns främmande.
Men jag är säker på att det snart känns som hemma.
Så länge jag har min hand i din så är jag trygg.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Åh det låter så mysigt. Vill också mysa! Men jag tror jag måste anta skepnaden av ett tangentbord för att han ska lägga märke till mig.

2010-09-09 @ 18:07:07
URL: http://dollyjane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0