nix

Så har den första veckan i Gävle passerat.
Jag känner mig fortfarande lite vilsen.
Lägenheten känns sedan länge som hemma.
Det är världen utanför som jag inte riktigt känner igen.

I fredags fick jag lite sightseeing av Sussie.
Boulognerparken är helt magisk!
Känns som att man skulle kunna promenera runt där i dagar och ändå inte hunnit gå längs med alla småstigar.
Hittade även mina drömhus, som ligger längs med ån.

Förra veckan besökte vi IKEA.
Tänk att det bara tar tio minuter med bil dit.
Farligt nära.
Jag bunkrade upp med doftljus.
För det luktar inte smultron här i Gävle.
Pappersbruket sprider sin pikanta odör.
Och vi har något fel på avloppet i badrummet.
Omringade av go-doft.
Men doftljusen gör sitt jobb, nu bor vi istället i ett moln av vanilj!

Fredagkväll var det filmmys deluxe med Sussie och Anna.
När jag sedan skulle ta mig hem til Sätra var Sussie och hundarna snälla och agerade livvakter.
Man ska tydligen inte gå ensam i Sätra om kvällarna.
Lördagkväll blev det pizzabakning hos Sussie och Prelle.
Även några öl och lite irländskt kaffe slank ner.
Sen cyklade jag och Han hem i Gävlenatten.
När vi kom hem satt vi uppe till sjusnåret och pratade om allt!

Söndagen var nog ändå bästa dagen.
Den spenderade vi mestadels i soffan.
Med maxmat och Narnia.
Vi hann även med vaniljte och kvällsdusch i vaniljljusets sken.

Sådär, det var lite av vad jag haft för mig.
Jag hoppas den här veckan har något fint att överraska mig med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0