Mulligt/Lummigt

Sitter här med alla fynd från idag på mig.
Det blev en tröja, två par skor och två olika tesorter.
(vårat nya te har jag i magen, inte på mig)
Vi försöker dricka grönt te istället för kaffe.
Idag hittade vi en jättebra kaffe och teaffär inne i Flanör (ett shoppingcenter).
Tjejen i kassan var supertrevlig och hjälpte oss hitta två goda sorter.
Jag gillade namnet på den ena "Livslust", och gott var det!

Eftersom det blev två par skor så har jag en av varje på mig.
Kanske en look att testa även utanför hemmet?
Speciellt eftersom det ena paret är gummistövlar.
Sånt man måste ha om man ska jobba på förskola.
Det andra paret är ett par grymma kängor/stövlar.

Även mannen hittade ett par riktigt snygga skor.
Så det blev en lyckad shoppingrunda.
Vi tog oss även ut till Hemlingby för lite shopping.
Jag gillar våra små äventyr när vi irrar runt med bilen.
På något magiskt sätt lyckas vi alltid hitta rätt.

Snart är det löningsdags och det är efterlängtat!
Trots att jag, för första gången, har bra med pengar kvar från förra.
Men nu ska en ny mobil inhandlas. Äntligen!
Min nuvarande ger upp lite då och då.
Så vi får se hur vågad jag är, om jag törs ta steget ut i teknikens värld..
eller om jag bangar.
Har siktet inställt både på en Samsung och en HTC.
Den som lever får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0