Eva

Torsdagkvällen var spännande.
Adam hade fixat bljetter till hockeyn.
Brynäs-Djurgården.
Jag, Mannen, Adam, Svante och Elin.
Jag har inte varit på hockey sen jagminnsintenär.
Tyvärr var det slut hemmaplatser, så vi fick bortaplatser.
Vilken mardröm!

Vi fick gå in genom en sidoingång.
Där blev vi muddrade och de kollade innehållet i väskan.
I den lilla kiosken serverades endast folköl.
Varför allt detta?
Jo, för att djurgårdsfansen är helt sjuka!
De har inte peppande hejarramsor. Nej.
Vi ska hugga er, fitta, horungar, bondejävlar...
Är lite av vad de skrek.
Jag trodde nästan att vi skulle dö.

En period stod vi där och skakade.
Sen lyckades vi smita in på Brynäsdelen.
Vi styrde kosan rätt mot en bar.
Såg resten av matchen på en tvskärm med en öl i handen.
Vilket äventyr.

Efter hockeyn var vi alla lite runda om fötterna och fnittriga.
Vi gick vidare till PubenPuben, studentpuben.
Där fortsatte skratten och det blev även all-dans till Hey boy.
Hela kvällen var så omtumlande att jag inte riktigt återhämtat mig ännu.
You had to be there.

Nu har jag huvudet fullt av nya ideer.
Ett enda virrvarr och det mesta verkar mer komplicerat än jag hoppades.
Men jag ska försöka reda ut allt, så får vi se om det blir åka av.

Förresten så blev det en ny mobil.
Beställde den igår.
Jag safeade. Inget teknikmonster alls.
Men nu blir det förhoppningsvis lite bilder i bloggen.
Med mobilkamera ska jag föreviga och dokumentera alles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0