Smochial

Jag fick napp!
Tydligen fungerade mina lite vassare personliga brev.
Skickade in ett CV i tisdags.
Blev uppringd igår.
Och kallad till intervju idag.
11/11 kl 11 måste ju betyda nåt bra tänkte jag.
Ska börja utbildning på måndag!
Tänk vad allt kan förändras snabbt.

Plus att vi kanske fått napp på en lägenhet också.
Vilken lyx.
Betyder det att något dåligt kommer hända, nu när allt går så bra?
Typiskt att inte kunna njuta av lite medvind.
Men det ska jag ta mig tusan göra nu.
Händer det något dåligt så får jag ta det när det händer.
Inte nu.
För, kompis, det går bra nu!

Jag är så himla glad att jag och Elin styrde upp en dejt idag.
Eftersom imorgon är min sista dag på förskolan.
Hon är verkligen en toppentjej och jag är så glad att jag fått en egen Gävle-kompis!

På måndag ska jag alltså bli en ny människa.
Utbilda mig inom något jag aldrig trott att jag skulle hålla på med.
Jag ska verkligen satsa 110 % och göra ett så j-vla bra jobb.
Hoppas det visar sig vara min grej, det här med försäljning.

Nä, nu blir det sängen.
Upp tidigt för en sista, tro det eller ej, vemodig dag på förskolan.
Kommer sakna barnen, även skitungarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0