Blogge

Helgen har varit så fin!
Vilken lycka att ha Elina här.
Det blev dock totalt kaos med min kostym, i sista sekunden.
Snabbt fick jag tänka om.
Slet bort luddet från öronen jag sytt, målade en nos och morrhår och nålade fast en svans.
Vips, på fem minuter var jag en fet råtta.
Alla hade grymma kostymer!
Kvällen slutade inte förrän på morgonen.

Igår sov vi länge, promenerade lite i Sätra och hade soffhäng.
Jag och min bästa Elina.
Ett dygn gick så fort, men till jul ses vi igen.
Jag längtar verkligen efter att få komma till Luleå över jul.
Inte så att jag har "hemlängtan", jag trivs som fisken i Gävleån.
Men det är ju så mysigt att komma hem till föräldrarna.
Äta en massa god mat och få träffa alla fina!

Idag var en låång dag på förskolan.
Dessutom var det ett barn som bet mig i armen.
Hårt som F.
Började blöda.
Så kan det gå.

Har diskuterat Gävledialekt med Sussie.
Jag har som inte hittat nån specifik Gävle dialekt.
Men en del byter ut sista a:et mot ett e.
Fike, cykle, bygge osv.
De kapar även orden.
Bolaget = bolage.

Då vet ni det.
Nu är det dags att städa bort helgen, laga middag och sen mysa ner mig i soffan med världens bästa.
Spelar ingen roll att han har Wolverine-polisonger, han är lika snygg ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0