Berg och dal

Oj oj oj.
Vad jag har glömt att skriva.
Första veckan på jobbet gick okej.
Andra veckan började bra.
Fick byta projekt och kom upp i femton intervjuer i måndags!
Sen blev det tisdag och jag blev uppsagd.
Ja.
En massa lustiga förklaringar om varför.
Jag i chocktillstånd. Jävligtlurad?
Om det ändå hade varit för att jag gjort ett dåligt jobb.
Men nu var det inte därför.
Är jag kanske tjejen med mest otur när det gäller jobb?
Allt vi hade planerat gick åt h.vete.
Men jag orkar inte gräva ner mig, får inte.
Så jag har tagit nya tag och ids inte älta.
Som världensbästa alltid säger:
Det löser sig!

Tisdagkväll kom Axel hit och stannade två nätter.
Tur det.
Då kändes det lite lättare att glömma bort att jag haft ett jobb.
Vi gick på stan.
Fikade.
Gick på bio.
Försökte gömma oss från snöstormen.

Igår blev alltså min första dag som kändes riktigt arbetslös.
Risto var i skolan och jag var rastlös.
Ägnade nästan hela dagen åt att förbereda en överraskning till honom.
Tyvärr kom han hem tidigare än planerat, så han fick bara halva.
Men jag tror han var nöjd ändå!

Idag är äntligen dagen då jag ska få börja julpynta!
Som jag har väntat.
Egentligen brukar jag inte gilla julpynt. Alls.
Men jag älskar hur mysig den här lägenheten är.
Och med vårat nya julpynt kommer den ju bara bli ännu mysigare.

Varför vänta så länge med att skriva, det blir ju så mycket att berätta.
- Var på tjejmiddag/pokerkväll hos fina Elin
- Var på spelkväll/fika hos den andra fina Elin
- Har hittat världens bästa julklapp till Risto
- Har börjat smida planer med Mija
- Ska joina Risto på Friskis & Svettis
- Vägrar ge upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0