Muori

Det känns som att sorgen släpper.
Den direkta, ont-i-hela-kroppen-sorgen.
Saknaden finns kvar, men nu kan man tänka på de fina stunderna, utan att dö lite.
Det har jag, till viss del, praktiken att tacka för.

Jag har haft så fullt upp att det inte funnits tid för att stanna upp och grubbla.
Det är verkligen högt tempo på trädgård.
Igår sålde jag min första grill, helt själv, och lyckades med kundordern.
Jag var mycket nöjd.
Hela långhelgen är jag schemalagd, vilket betyder att jag får lön för mödan.
Sen på måndag börjar praktiken igen.

Alltså.
Jobb från i måndags till nästa fredag.
Utan ledigt.
Men sen blir det en hel vecka i solen!!
Söndag 23:e bär det av till Ixia, Grekland.
Inte länge kvar alls och det börjar kännas.
Dags att boka utflykter och se till att alla kläder som ska med är hela och rena.
Hur nu det ska orkas med, med allt jobbande.

Idag fixar iaf gubbe tacos till mig. lyx!
Så jag får slänga upp benen på soffan och andas ett tag.
Igår slocknade jag i soffan före nio.
Finns en risk att det upprepar sig, tacos-koma och allt.
Men imorgon blir det en skön sovmorgon, börjar 12 ist för 07.

Nåja, nog om det.
Soffan kallar på mig.

Kommentarer
Postat av: marie

Gud så skönt att få jobbe lite och tjäna pengar, toppen toppen!!

2010-05-12 @ 19:54:17
URL: http://twoheartsofstone.blogg.se/
Postat av: tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp

Tacos.. Soffa.. Haha, gött!



Sookie! Fan vad bra idé! Det bara sprutar in idéer så man blir helt snurrig. :-)

2010-05-12 @ 23:15:53
URL: http://tobys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0