UGA

Idag träffade jag min nya handläggare på arbetsförmedlingen.
Äntligen någon som faktiskt engagerar sig!
Hon berättade att jag numer har rätt till nystartsjobb.
Det har jag tydligen haft i tre månader redan?
Nåja, bättre sent än aldrig.
Det kan vara stor hjälp när man säker jobb.
Att arbetsgivaren får rabatt för en. nice.
Min handläggare var väldigt effektiv.
Utan att jag hunnit säga något sa hon två arbetsplatser hon skulle ringa till.
Ja, som HON skulle ringa till.
Göra reklam för mig, berätta om nystartsjobb och fråga om de var intresserade av att jag ringde upp dem.
Jag är imponerad.
Jag trodde inte att arbetsförmedlingen kunde hjälpa en alls.
Men min handläggare kan!

Förra veckan var jag duktig.
Gick på två rekryteringsträffar och lämnade mitt CV.
Jag kanske lyckas få ett jobb på kroken trots allt!

I fredags var vi hos Henri och drack öl.
Men inte bara det.
Vi spelade även Tjejsnack!
Å, detta underbara spel, är det någon som minns det?
Det måste ha kommit nån gång på 90-talet.
Aldrig mer en fest utan Tjejsnack!

Kommentarer
Postat av: marie

Hoppas att du får något av jobben, skulle ju vara så toppen!

2010-03-23 @ 09:37:08
URL: http://twoheartsofstone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0