Jordtimmen

Igår startade vi dagen på gymmet.
Fast jag verkligen slarvat med träningen så går jag ned i vikt.
Fast jag spenderar mycket tid i soffan så går jag ned i vikt.
Jag antar att det är för att jag kör en riktig avgiftning.
Godis, glass, chips, läsk, hamburgare, pizza och fika har varit bannlyst sedan nyår.
Egentligen vill jag väl inte tappa så mycket vikt.
Snarare få igång träningen så kroppen blir stark.
Därför blev det gymmet idag igen.

Igår var det ju Earth Hour.
Vladik var här.
Vi släckte ner alla lampor och stängde av all teknik.
Tände massor av ljus och fyllde termosen med kaffe.
Sen satt vi och filosoferade.
Det var så mysigt så vi spenderade hela kvällen så.
Inte bara själva jordtimmen.
Skönt men en kväll utan tv och dator.
Bara sitta och umgås.

Ikväll blir det tacos på Herstön.
Det känns alltid lite lyxigt att bli bjuden på mat.
Gubbes mama blir dock alltid utmanad när hon ska laga mat åt mig.
Inget kött?! hur gör man då?
Men hon lär sig och jag blir stolt.
Det är aldrig för sent att testa något nytt.

Nu ska jag testa duschen.

Kommentarer
Postat av: marie

vilket mys ni hade själv var jag tvungen sitta med fullt lysande datorer och svara i telefon hela den timmen, släckte alla lampor och tände ljus men ändå trist att inte delta fullt ut :(

2010-03-28 @ 22:06:33
URL: http://twoheartsofstone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0