Bubblan

Har glidit runt en stund på olika bloggar.
Känner genast hur en massa funderingar dyker upp kring det här med bloggande.
Personligen tycker jag Cimon har en grym blogg.
Han skriver om en skön mix av sin vardag.
Det märks sällan att han bara är 20 år och han uttrycker sig jävligt bra i text.
Men t.ex. Kissie och hennes bror.
De gör mig förbannade.
Hur kan det vara okej att "Sveriges största bloggerska" konstant stavar fel.
Slarvar ihop små ointressanta inlägg.
Känns som att jag har en miljard negativa saker att nämna.
Men de som läst Kissies blogg vet vad jag menar.
Ännu värre är väl hennes bror?
Hur i h-vete kan han sitta och bedömma småtjejer?
Okej att de själv skickar in bilder och vill bli bedömda.
Men det är så skruvat.
Att en 17-årig kille radar upp osäkra tjejer på en lista från ful till snygg.
Vem bryr sig om hans åsikt?
Vem är han att bedömma om man är do-able (japp, man kan bli graderad som do-able) eller inte?

Sen det här med personangrepp.
Som jag förmodligen precis har ägnat mig åt.
Till viss del får man kanske tåla det när man är en offentlig person?
Men jag vet inte.
Jag skulle aldrig skriva att någon var ful, äcklig osv.
Aldrig.
Men sen har jag ju aldrig försökt göra en blogg för den "stora massan".
Jag skriver bara om det som faller mig in.
Allt från:
Idag drack jag kaffe, det var gott.
Till:
Min pappa har blivit sjuk, det gör mig rädd.

Ja, nu upptäckte jag precis att den här internet-världen tagit upp alldeles för mycket av min tid.
Skulle ju hinna med en massa idag.
Jag återkommer senare med hår-rapporten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0