It takes a fool to remain sane.

Nix. Kom inte på någon bra plan under natten.
Så jag kör på känslan, tills något genialiskt dyker upp.
Klassisk vardagsuppdatering. Finfint.

Idag har mitt hjärta gått sönder lite.
Jag och gubbe var på DjurMagazinet och spanade på gnagare.
Kaninen Ronny (nej, han hette inte så. jag döpte honom själv) hade gärna fått flytta hem till mig.
Jag blev fängslad av ninja-råttorna som klättrade runt i sin bur. Bätte än TV.
Sedan var det en stakars liten hamster, som vägrade ge upp sin kamp om att ta sig ur glasburen.
De små tassarna vevade frenetiskt mot glaset och jag kunde tydligt känna hans ångest.
Jag önskar att jag hade kunnat rädda honom. Men jag är tveksam på om jag hade kunnat ge honom ett bättre liv. Känns inte som att man har så goda förutsättninar när man är född som hamster.
Springa i ett hjul, gnaga lite, springa i ett hjul.

Peppen har redan börjat.
För onsdag, när gubbe fyller år och jag ska göra en ny tatuering.
För helgen, när det vankas storfest med finfolk!
Kärlek.

Kommentarer
Postat av: marie

hoppas att hamstern lyckas rymma snart, hoppas han rymmer till dig!

2010-02-16 @ 20:30:46
URL: http://twoheartsofstone.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja jag tror han klarar sig, han måste vara en super Hamster!

2010-02-17 @ 14:15:53
URL: http://twoheartsofstone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0