Hem ljuva hem

Har hittat min drömlägenhet.
I stan.
I Luleå.
Jag har ändå räknat med att bo kvar här ett tag.
Men nån lägenhet har jag inte råd med!
Men jag vill ha!
Den är så mysig och fin och jag vill göra den till min.
Längtar desperat efter ett eget hem.
Ett som inte ligger i Kallax.

På tal om Kallax.
Mamie och Papie åker till Marocko nästa vecka.
Då ska jag och gubbe vara kattvakter.
Det blir mysigt med hela två hus för oss själva.
Jag har tänkt passa på att ta tag i en massa pyssel som ligger och väntar.
Sy om kläder.
Måla ett träd.
Kanske göra nåt smycke.
Sånt som man gör.

Nej, nu är det dags att säga god natt här på lingon.
Sov gott alla söta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0