Du har inte en aning.

I onsdags tog vi en heldag på stan.
Jag och Risto.
I tio minusgrader promenerade vi hand i hand.
Men mitt ansikte är ju inte så tåligt som det borde vara.
Finsk norrbottning som bott fyra år i Lappland?
Jag tappar kontakt med min näsa, känner inte att den är där.
Kinderna likaså.

Så halvvägs till stan fick vi gå in på Rusta och värma oss.
Jag hade sjukt flyt då de just fått in ett stort lass med Aussie.
Schampo och balsam inhandlades, för Aussome Volume.
Mamie säger att det funkar riktigt bra på hennes finska fjun.
Jag hoppas att det gör detsamma med mitt.
Köpte även en "hårsax".
Så jag har klippt i mitt hår två dagar i rad nu.
Livsfarligt.
Men jag tror det blir bra.

Tänk att jag alltid skriver om så intressanta saker.
Vilken tur ni har som får läsa om mitt hår och min kalla näsa!

Jag hittade även den sista julklappen jag behövde.
Det blir bara två i år.
Risto och familjen.
Jag som brukar köpa till alla. Nästan.
Mamma kom på den briljanta planen att alla i familjen köper varsin julklapp.
För samma summa.
Sen lottar vi ut dem.
Lite tråkigt att inte vara liten och få en stor hög med klappar.
Men samtidigt känns det rätt.
Jag har aldrig varit en sån som varit bortskämd med julklappar.
Fått sjukligt dyra saker.
Har dock alltid fått saker som passat mig perfekt.
Nu känns det som att det bästa med julen är att alla samlas, äter god mat och myser.
Har man blivit vuxen då?

Men det var löjligt svårt att hitta något som skulle passa alla.
Jag fuskade lite och la mer pengar än vi skulle på klappen.
Jag tror den kommer funka bra!
Det ska bli spännande.
Nästa år borde vi dock lotta vem vi ska köpa till i förväg.
Mycket enklare.

Om fyra timmar kommer Edski hit!
Hurra.
Jag gillar att ha besök.
Imorgon tänkte vi spela biljard.
Då tar vi med oss Elin också.
Det kommer bli en grym helg.
Kanske bränner vi en bock eller två om andan faller på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0