Working girl

Idag var första dagen på min praktik!
Har börjat på Lakkapää (K-rauta), med alla andra finnar.
Fast det kanske jag inte kan säga nu när jag officiellt har blivit svensk!
Min ansökan om svenskt medborgarskap blev godkänd idag.
Men jag har delat, så jag är både svensk och finsk.
Konstigt det där.
Att jag bott i Sverige hela mitt liv, men inte blivit svensk förrän nu.

Första dagen var bra.
Jag hamnade på trädgårdsavdelningen.
Det visade sig vara som ett gym.
Hela dagen har jag lyft gräsklippare, grillar och flyttat pallvis med lådor.
Jag har också skruvat ihop några trädgårdsmöbler.
Det är mycket att flytta om och ställa iordning eftersom sommaren snart är här!
Jag är så hurtig så jag cyklar till och från praktiken.
Mest troligen skippar jag träningen hela den här veckan.
Kommer vara helt slut!
Och så får jag ju gratis träning på praktiken.

På fredag ska jag visst på arbetsintervju.
Spännande.
Tänk om jag får två sommarjobb att välja mellan.
Det hade varit på tiden, att få lite flyt.

Nu ska jag steka plättar (pannkakor) så jag har lunch imorgon.
Tänkte att de, imorgon, skulle vara avundsjuka på mig i lunchrummet.
Istället för att de skrattar, som de gjorde åt mina nudlar idag.

Kommentarer
Postat av: marie

låter toppen det här ju :)



vars är den intervjun då?=)



puss

2010-04-19 @ 21:53:16
URL: http://twoheartsofstone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0